درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان روان شناسي-علمي و آدرس seddighy.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 160
بازدید ماه : 235
بازدید کل : 55319
تعداد مطالب : 46
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



روان شناسي-علمي- ادبی
23 خرداد 1389برچسب:, :: 7:45 قبل از ظهر ::  نويسنده : خودم       

عجب صبری خدا دارد

 

  عجب صبری خدا دارد !

  اگر من جای او بودم .

  همان یک لحظه ی اول ،

  که اول ظلم را می دیدم از مخلوق بی وجدان ،

  جهان را با همه زیبایی و زشتی ،

  به روی یکدگر ، ویرانه می کردم .

  □

  عجب صبری خدا دارد !

  اگر من جای او بودم .

  که در همسایه ی صد ها گرسنه ، چند بزمی گرم عیش و نوش می دیدم ،

  نخستین نعره ی مستانه را خاموش آن دم ،

  بر لبِ ، پیمانه می کردم .

  □

  عجب صبری خدا دارد !

  اگر من جای او بودم .

  که می دیدم یکی عریان و لرزان ، دیگری پوشیده از صد جامه ی رنگین ،

  زمین و آسمان را

  واژگون ، مستانه می کردم .

  □

  عجب صبری خدا دارد !

  اگر من جای او بودم .

  نه طاعت می پذیرفتم ،

  نه گوش از بهر این بیداد گر ها تیز کرده ،

  پاره پاره در کف زاهد نمایان ،

  سبحه ی ، صد دانه می کردم .

  □

  عجب صبری خدا دارد !

  اگر من جای او بودم .

  برای خاطر تنها یکی مجنون صحرا گرد بی سامان ،

  هزاران لیلی ناز آفرین را کو به کو ،

  آواره و دیوانه می کردم .

  □

  عجب صبری خدا دارد !

  اگر من جای او بودم .

  بگرد شمع سوزان ِ دل عشاق سرگردان ،

  سراپای وجود بی وفا معشوق را ،

  پروانه می کردم .

  □

  عجب صبری خدا دارد !

  اگر من جای او بودم .

  به عرش کبریایی ، با همه صبر خدایی ،

  تا که می دیدم عزیز نابجایی ، ناز بر یک ناروا گردیده خواری می فروشد ،

  گردش این چرخ را

  وارونه ، بی صبرانه می کردم .

  □

  عجب صبری خدا دارد !

  اگر من جای او بودم .

  که می دیدم مشوش عارف و عامی ، ز برق فتنه ی این علم ِ عالم سوز مردم کش ،

  به جز اندیشه ی عشق و وفا ، معدوم هر فکری ،

  در این دنیای ، پر افسانه می کردم .

  □

  عجب صبری خدا دارد !

  چرا من جای او باشم .

  همین بهتر که او خود جای خود بنشسته و ، تاب تماشای تمام زشتکاری های این مخلوق را دارد

  وگرنه من به جای او چو بودم ،

  یک نفس کی عادلانه سازشی ،

  با جاهل و فرزانه می کردم .

  عجب صبری خدا دارد ! عجب صبری خدا دارد !


شعری از: معینی کرمانشاهی



من که خیلی حال کردم .اما خدائیش : عجب صبری خدا دارد !!!
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: